تسمه دینام چیست و چه کاری می‌کند؟

وظیفه اصلی تسمه دینام، انتقال انرژی دورانی از میل لنگ موتور به تمام قسمت‌های موتور است. توجه داشته باشید خرابی این محصول و عدم توجه به آن، خسارات سنگینی را در پی خواهد داشت. سالم نبودن تسمه دینام به قطعاتی همچون واتر پمپ، دینام، کمپرسور کولر، دور فولی سر میل لنگ و واتر پمپ آسیب می‌رساند. در نتیجه بررسی کردن مداوم وضعیت تسمه دینام ضروری است. 

نشانه های خرابی تسمه دینام چیست؟

زمانی که تسمه دینام خودروی شما به طور کامل از کار افتاده یا اینکه در معرض خرابی قرار گرفته باشد، نشانه‌ها و علائمی دارد که عبارتند از:

•    کنترل سخت فرمان و سنگینی آن

•    ترک‌خوردگی و فرسایش تسمه

•    توقف ناگهانی خودرو

•    حرکت بیش از حد تسمه

•    مشکلات اگزوزی


در ادامه شما را با علائم پارگی تسمه دینام نیز آشنا خواهیم کرد.


علائم پارگی تسمه دینام 

معمولاً به هنگام پارگی تسمه دینام، نشانه‌ها و هشدارهایی از سمت اتومبیل دریافت خواهید کرد.  روشن شدن چراغ باتری خودرو به هنگام رانندگی یکی از این علائم است. از کار افتادن واتر پمپ و اختلال در عملکرد کولر و دینام نیز از سایر نشانه‌های پارگی تسمه دینام محسوب می‌شود.


در برخی موارد، پارگی تسمه دینام موجب افزایش دما و در پی آن جوش آوردن موتور خواهد شد. در نهایت این امر سبب خاموش شدن خودرو می‌شود. همچنین شنیده شدن صدای جیر جیر و بالا رفتن دمای موتور از جمله موارد پارگی تسمه دینام به حساب می‌آید.

 علائم پارگی تسمه دینام را بشناسید


در صورت پاره شدن تسمه دینام چکار کنیم؟

متاسفانه به هنگام پاره شدن تسمه دینام، خودرو درجا خاموش نمی‌شود و اتومبیل حرکت خود را ادامه خواهد داد. در نگاه اول، حرکت خودرو موضوع خوبی به نظر می‌رسد؛ اما ممکن است با وجود پارگی این قطعه، راننده متوجه پاره شدن آن نشده باشد و به مسیر خود ادامه دهد.


اگر به هنگام رانندگی متوجه سفت شدن فرمان خودرو یا جوش آوردن خودرو شدید، در اولین فرصت اتومبیل را متوقف کنید. سپس کاپوت را باز کنید و در صورت مشاهده خروج تسمه دینام از جای خود، آن را به صورت کامل از خودرو بیرون بیاورید. این امر سبب جلوگیری از خسارات‌های بیشتر خواهد شد. اکنون وقت آن رسیده است که خودرو را هر چه سریع‌تر پیش تعمیرکار ببرید.


اما اگر امکان دسترسی به تعمیرگاه و تعمیرکار نداشتید چه باید کرد؟ لازم به ذکر است راهکارها و روش‌های گوناگونی برای راه‌اندازی موقت خودرو وجود دارد. البته به این نکته توجه داشته باشید، این راه‌حل‌ها فقط برای مواقع ضروری توصیه می‌شود.


در ادامه به یکی از آنها خواهیم پرداخت:


در صورت گیر افتادن در بیابان یا مکانی دورافتاده شما می‌توانید با اتصال لباس یا طنابی به فولی (بخشی از سیستم تایمینگ خودرو که تسمه دینام به دور آن پیچیده شده است) تسمه دینام و در نتیجه خودرو را به صورت موقت به کار بیندازید.


https://silverbookco.com/

[ بازدید : 5 ]

[ شنبه 20 آبان 1402 ] 15:48 ] [ آوا ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]